Rigau autoritza els directors d’escoles a escollir el 50% dels mestres – El meu comentari

Deixar de banda l’egoisme i pensar en el que realment necessiten els alumnes. La idea no és gens dolenta! de fet, ben aplicada em sembla bona!

I no, no penso en mi, i en si mai podré tenir un lloc de treball en docència (sigui a la Universitat o a l’Institut, que “per si de cas” jo ja tinc el CAP) de fet, tal i com estan les coses, ho veig més aviat “pelut” fins d’aquí 10 anys. No parlo de mi com a professora si no com a alumna.

Hi ha gent que pot ser molt intel·ligent, o tenir súper bona nota a la carrera o molt bon nivell d’anglès però que no saben ensenyar, o no saben mantenir una classe a ratlla… hi ha professors que s’han inscrit a les llistes d’interinatge més tard però són més bons que el número que els assigna l’ordre d’antiguitat… hi ha professors que tenen menys experiència però més mèrits… hi ha professors que serien molt bons professors, tenen il·lusió i motivació, però no han ni tingut l’oportunitat de sumar hores d’interinatge!!
I la veritat, veig que almenys ara tot això ara es podrà valorar d’alguna manera! o almenys discutir o explicar… o almenys crear els perfils que necessiti un institut! encara que malauradament només en una part de la plantilla, la dels interins, i també només fins a un 50% (encara que en alguns casos concrets aquest percentatge és superior). Llàstima que no sigui retroactiu! 

Cal intentar no caure en l’error de l’amiguisme o dels contactes que molts diuen que és el que passarà en aplicar aquesta nova proposta… A veure, que pot passar, com ha passat amb moltes empreses. Sí, d’acord! però crec que com a les empreses privades això dels contactes podria servir per “entrar” però no per quedar-se… els altres mestres i les associacions d’AMPA no ho permetrien! n’estic segura! jo no ho permetria pels mus fills! i… per molt amics i/o contactes que tinguis, no aguantes a cap lloc de treball si no ho fas bé…

Bé, de fet sí! quan ets funcionari amb plaça fixa i inamovible, pots ser un mestre incompetent, però no et poden fer fora. Tots en coneixem algun/a… és el que volem pel futur dels nostres fills? jo no! jo vull ensenyament de qualitat.

 

 

Marina Arbat Bofill

Anuncis

3 pensaments sobre “Rigau autoritza els directors d’escoles a escollir el 50% dels mestres – El meu comentari

  1. Lluís Inclan diu:

    Marina,
    em sembla molt encertada la teva argumentació. De fet, jo penso el mateix en aquest tema: té els seus riscos, però ho trobo molt millor que l’actual. Tot i això, ja veuràs els crits en contra que n’hi haurà. Sobretot dels sindicats.

    • Marina diu:

      Ho sé, de fet tinc alguns amics que ja ho han fet. Sobretot gent que són a llistes fa un temps… pensant en ells/es i no en l’educació com a tal. Però si saps que ho fas bé i ets vàlid no s’ha de tenir cap por.
      Gràcies pel comentari Luis!

Deixa un comentari

