13 Consells per NO trencar els objectius que us vau marcar per Cap d’Any

Just tres dies després de Cap d’any ja he trencat un parell de les “promeses” que vaig fer… i això no pot ser! fa anys que em prometia fer esport, aquest any ja no ho vaig demanar hehehe

Aquest Cap d’Any m’he enfadat amb mi mateixa per tenir exactament els mateixos objectius que l’any passat, i dic “Aquest any sí!” però ja m’estic fent enrera! i la veritat és que sóc massa autonidulgent i benevolent amb mi mateixa. Hauria de ser més estricta i tenir més força de voluntat.

He fet una mica de recerca i us publico una llisteta dels 13 consells que crec que ens poden fer servei per no deixar perdre les resolucions de cap d’any. A veure què us semblen i si teniu alguna opinió o consell nou no dubteu a enviar-lo!

1. Ser específic. Quan es fa una promesa o s’escriu un objectiu de Cap d’any a vegades s’és massa generalista i cal ser més específic. Per exemple: “tenir més amics” és massa generalista per què no començar amb un: “mantenir contacte amb els amics”, “recordar els aniversaris”, “intentar quedar amb els amics que no veiem sovint”, “escriure e-mails sovint a la gent que no veiem”, …

2. Escriure’ls. Escriure els objectius fa que d’alguna manera en siguem més conscients i és com un resolució més forta. No us ha passat mai? a més a més, si els deixeu en algun lloc visible teniu un recordatori.

3. Repassar les teves resolucions sovint. Tampoc cal obsessionar-se però sí que va molt bé (com deia al punt 2) tenir-los a mà i recordar-los sovint.

4. Explicar-ho als altres, premiar-te o puntuar-te. Va bé fer els teus objectius públics i crec que va bé que els del teu voltant els coneguin ja que et poden ajudar. Per exemple quan em vaig apuntar al gimnàs amb amics vaig ser molt més constant que no quan hi anava sola. El fet de premiar-se o puntuar-se també pot motivar-vos. Recordo que quan era petita em costava menjar i em costava acabar-me el que em posaven al plat (no com ara heheh); per motivar-me els meus pares van dir que si acabava primer escriurien el meu nom i la notícia en una rajola de la cuina. Va funcionar!!  A les escoles i a l’institut funcionava (no sé si encara es fa) allò dels “punts positius” quan feies una cosa bé o assolies un objectiu (i els negatius en cas contrari).

5. Imagina en gran i amb la ment oberta. Potser necessites un canvi o una nova aventura… per imaginar-ho no costa res! i tampoc sol ser impossible. Després planifica a partir d’aquí. No et reprimeixis per factors externs o els diners. A més a més cal tenir-ho tot en compte, no et concentris en una idea pensa en tot el que l’envolta

6. Pensa en les coses petites. En contrapunt amb el consell 5, cal vigilar, hi ha gent que pensa que només es notarà la diferència o només trencaran amb el seu “antic jo” si fan un canvi radical. A vegades no cal anar tan lluny, els petits canvis són poderosos com deia el Capità Planeta. Per exemple, el sol fet de ser punual o de tenir certs bons hàbits com llevar-se d’hora, ser puntual, tenir les coses ordenades… poden ser un canvi significatiu.

7. Demana ajuda. A vegades em demano per què ens costa tant demanar ajuda. Perdo temps intentant fer coses que no em surten, solucionar problemes que desconec,… quan demanar-ho a algú no costa i normalment sol donar bons resultats! sempre que m’ha passat em demano “per què no vaig demanar ajuda abans?”. 

Si el vostre problema és com el meu: costa mantenir les resolucions i sou poc constants o no teniu força de voluntat proveu aquestes estratègies:

8. Al principi pots intentar fer coses positives que no costin massa esforç. Podem fer que les nostres vides siguin millors en diferents coses. Per exemple la cosa més fàcil de fer sol ser “passar-s’ho millor” o “no avorrir-se”.

9. Considera el fet de deixar un objectiu/una resolució que no funciona. Si no pares de fer i desfer la mateixa resolució i mai la pots assolir o aconseguir…. és que hi ha alguna cosa que falla! Busca canvis realistes i que ajudin, ja que és realment desmotivador tenir sempre objectius que no assoleixes. Per aquest motiu de moment no hi he posat la de fer esport aquest any hehehe. Petites resolucions, com per exemple caminar una mica cada dia o coses així que pots assolir són molt més motivadores.

10. Mantenir la teva resolució cada dia. Sembla difícil, especialment dies de festa o els caps de setmana coses com fer esport, ser constant, treballar o escriure… si dius “avui no ho faig, ja ho faré demà”… ja l’has cagat! sincerament penso que és més fàcil fer una cosa cada dia que no pas cada X dies…

11. Deadline (Data d’entrega). Per mi és el millor que hi ha! pel dia XX s’ha de tenir fet, no hi ha volta de full. I després et poses les piles i ho fas! (encara que a vegades t’endarrereixen les deadlines i fa molta ràbia quan ho tenies fet hehehe).

12. No et rendeixis si alguna cosa s’interfereix. A vegades passen coses superiors a nosaltres que ens fan endarrerir un projecte, a mi m’ha passat recentment i em va desmotivar molt encara que sigui una bona notícia… No ens hem de rendir ni abaixar la guàrdia (jo ho he fet i me n’arrepenteixo). Intentaré no fer-ho més.

13. No deixis que la perfecció sigui l’enemiga de les coses ben fetes. Quan faig alguna cosa sempre tinc por de no fer-la prou bé i aquest és un dels meus altres grans problemes. Costa molt fer les coses perfectament a la primera, el millor és començar amb uns objectius assequibles i anar-los millorant. Si una cosa no surt avui, intenta-ho demà! Si no pots còrrer més de 10 minuts seguits (com em passa a mi) no intentis començar amb una marató hehehe

La BSO de Serendipity té aquest fantàstic tema Chantal Kreviazuk – This Year que casa a la perfecció amb el que vull dir.

No sé si em deixo alguna cosa. Què hi afegiries? Què fas tu per seguir complint les teves resolucions de Cap d’Any?

Anuncis

4 pensaments sobre “13 Consells per NO trencar els objectius que us vau marcar per Cap d’Any

    • Marina diu:

      Ara mateix visitaré el teu bogspot! moltes gràcies maca! encara que és un segur que és important! espero que el facis realitat (estic segura que si!). Molta soooort! i moltes gràcies per llegir-me i seguir-me 🙂

    • Marina diu:

      M’encanta!!!! moltes gràcies! la veritat és que vaig fer una cosa semblant (menys el punt 4 de compartir-la heehe). La nit de cap d’any, amb cada campanada vaig demanar justament 12 desitjos, un per cada raïm, i potser els passaré a net i els entregaré a algun patge o Rei Mag aquest diumenge!! crec que compleix bastant els punts que comento i penso que si ho escrius i ho comparteixes una par de tu s’ho creu i ho assimila més.
      Bon Any!!!! i mil gràcies per llegir-me i contestar 🙂
      Aquest any SI a tot ja ho vaig dir 😉

Deixa un comentari

