Ignoreu les vostres debilitats i cultiveu les vostres fortaleses

“I have strengths and I have weaknesses. I don’t work on my weaknesses. I ignore them. I cultivate my strengths.” Steve Vai

I ja trigava a aparèixer la frase i un dels meus vídeos preferits. Pels que no el coneixeu, us presento a Steve Vai, un dels guitarristes més grans de la història , i una de les grans influències per a tota una generació de guitarristes. I també és un dels meus preferits.

Steve Vai començar la seva carrera com a guitarrista de Frank Zappa als anys 80 i va arribar a tocar per David Lee Roth i Whitesnake, entre altres. Però la seva faceta artística el va portar a una carrera en solitari en què va empènyer els límits de si mateix, de la guitarra, dels sons i de la música en general.

426229_10151058642717133_26478966_n

Steve Vai al concert que vaig anar de Portland (06/10/12). Foto meva.

És un dels vídeos que més em van sorprendre, i que encara me’l van “elevar” més com a ídol i gurú. Un dia algú em va demanar qui era el meu guru, i vaig adonar-me que en Vai n’era un per mi. No únicament com a guitarrista, si no pel seu enfoc a la vida, com parla, com pensa i… aquesta majestuositat que desprèn només sortir a l’escenari.

És inexplicable, s’ha de viure…

I el dia que el vaig conèixer va ser un dels millors dies de la meva vida. Quan el vaig saludar i em va donar la mà, vaig tenir la sensació que havia conegut la màxima eminència… una divinitat… i vaig ser la més feliç del planeta! Em va tractar molt, MOLT bé, molt amable, atent… i durant el concert em va reconèixer i em va donar una pua! Potser no em creureu però és que entre tema i tema fèiem comentaris com si fos… proper!

steve vai i jo

Conèixer l’Steve Vai un somni fet realitat

Vídeo Original:

Subtítols en castellà:

En aquest vídeo comparteix paraules plenes de saviesa sobre l’èxit i no només aplicables amb la guitarra o amb la música, també a la vida.
Destaco algunes de les frases que més m’agraden (reconec que he vist el vídeo centenars de vegades, especialment en moments en que necessito força i inspiració… com avui). També adjunto el vídeo original i un que he trobat avui amb la traducció al castellà.

Com tenir èxit
( Traducció lliure )

Una de les preguntes més freqüents que em fan els joves músics , és “Com m’ho faig en aquest negoci? Com gravo, faig que es publiqui , i que hi hagi gent que m’escolti, i que tingui èxit? Crec que el primer que necessitem és identificar el que realment volem. Perquè sigui el que sigui que veritablement vulguis, això és el que resultarà. Allò amb el que et sentis millor, és el que faràs millor …Per a mi… tinc fortaleses i debilitats, i no treballo en les meves debilitats, les ignoro, i vaig directe a les meves fortaleses. El nivell d’èxit que tinguem en qualsevol cosa és el reflex del nivell en que som capaços d’enfocar-nos elles (en les nostres fortaleses ). Perquè l’única cosa que t’està aturant , és la teva manera de pensar .( … )

Tria una cançó, a la teva ment, que t’agradaria ser capaç de tocar . Una cosa que estigui al teu abast .
Imagina, just ara, aquesta cançó. Visualitza’t a tu mateix/a tocant-la. Aquesta és la primera part de l’exercici per aconseguir-ho.

Ara , mentre et visualitzes a tu mateix/a tocant-la, imagina com sona, perfectament.
Visualitza’t i escolta’t a tu mateix/a tocant-la, elegantment, bellament. Sigui una pista agressiva de metall, o el que sigui. Però Visualitza’t a tu mateix/a tocant de principi a fi, perfectament, amb confiança .
Com més capaç siguis de cristal·litzar aquesta visió, més et convertiràs en la persona capaç de fer-ho .
( … )
Ara parlem sobre la pràctica; parlem sobre invertir temps per aconseguir la teva meta.
Perquè ja em conec les queixes: Tenim obligacions en la vida, tenim responsabilitats, tenim moltes coses que hem de fer, … Com trobar temps per tocar el teu instrument?
Et recomano que escullis un temps que sigui teu.
Un temps en què apaguis el mòbil, apaguis Internet, t’escoltis i t’enfoquis en la teva meta.
( … )

Sempre que necessitis coratge, torna a la teva visualització, torna a la teva gran escena. Perquè ho tens tan cristal·litzat a la teva ment que quan sentis “no puc fer això”, tornes a aquesta imatge i et veuràs a tu mateix/a fent-ho.( … )

… No és el treball, no hi ha feina involucrada . Perquè tot es tracta de gaudir ja que saps que estàs aconseguint teva meta.
Saps què dic? Mai he treballat un dia de la meva vida en aquest negoci, vull dir, tocant la guitarra .
Mai he hagut de “lluitar”, honestament, he tingut molts reptes, he tingut … ja sabeu… he hagut d’arriscar. Però quan es tracta dels meus sentiments sobre el que faig , no sento haver hagut de lluitar un sol dia de lluita en la meva vida .
Perquè per a mi, tocar la guitarra, paga els meus comptes .
( … )
Llavors esbocina’l, peça a peça; peça a peça .
I si és una cançó clàssica, veus per una banda al temps. Primer una banda, després la següent part, després la següent part … finalment, seràs capaç de tocar aquesta peça musical completa, i encara no serà tot el genial que podràs tocar-la, però podràs tocar-la.
Ara t’has de mantenir, mantenir-te en això i seguir tocant . Perquè primer teus dits estaran en forma , però no s’acaba aquí… llavors és quan tens la peça musical… llavors és quan flueix … llavors és quan totes aquestes altres coses vénen a tu … és aquesta habilitat de tornar a la música.

La veritat és que ningú ho dominarà tot, és impossible!Jo sempre tindré forces i debilitats, virtuts i defectes, i tu i l’altre… però sí m’he adonat que les meves àrees de major fortalesa natural són les coses que la gent més sovint comenten sobre la meva feina, el meu caràcter o la meva manera de fer. He de seguir cultivant aquests i usar-los al seu màxim potencial.

Tot i això potser no comparteixo això “d’ignorar els defectes” crec que un/a n’ha de ser plenament conscient i si que crec que s’hi ha de treballar, no com a eina primordial però almenys intentar 1. que no facin destorb i 2. que siguin una mica menys defectes cada dia.

Dilluns que ve tornaré a veure aquest crack en acció, 3 cops en un any… no sé si mai ho podré superar això!

Em quedo amb la frase de “The Audience is listening” (Passion & Warfare) que he repetit centenars de cops…

“I’m fearless in my heart. they will always see that in my eyes. I am the passion; I am the warfare. I will never stop… always constant, accurate, and intense.”
(“Sóc valent/a en el meu cor. Sempre ho veuran als els meus ulls. Jo sóc la passió, jo sóc la guerra. Mai ho deixaré… sempre constant, precís i intens. “)

Anuncis

Deixa un comentari

