Els “escollits” s’escullen a si mateixos

Quan passen coses dolentes a la teva vida no és que sigui “culpa” teva però és la “teva responsabilitat” ocupar-te d’elles.  No pot esperar que algú et doni la solució o que passi algun fet diví que solucioni el problema. Està clar que no es pot controlar la situació que et porta la vida, però el que si podem controlar és com ens agafem la situació i l’energia/entusiasme que hi posem.

En acabar primer de carrera i passar a segon alguns em van dir “així que tu ets l’elegida” i jo no sabia què volien dir… després em van explicar que era com havien anomenat al noi que l’any anterior havia passat “net” (aprovant-ho tot) de primer a segon. Si aquesta era la definició jo vaig ser una “Escollida” doncs. Tot i això sonava a “divinitat” o a “sort” i realment vaig treballar, estudiar i patir com mai per aconseguir-ho…

Els “escollits”

Sovint assumim que les persones d’èxit han arribat on són perquè va anar a l’escola/universitat X, perquè provenien de la família Y, perquè coneixien a la persona Z, tenia la genètica correcta o que arribat al lloc que tocava en el moment adequat. Una part d’això hi ha…. però no tot. De fet jo també sóc de les que crec que és més fàcil pensar en l’èxit d’aquesta manera perquè llavors es pot dir que aquestes persones van tenir la sort de tenir certs avantatges i això és el que va marcar la diferència.

I la veritat és que sí, la sort juga un paper important en la vida. Però la sort és només una oportunitat. És només una porta oberta. Ets tu qui ha de decidir caminar, continuar i persistir…. aprofitar aquesta oportunitat!

Les persones que acaben semblant els “escollits” – dels autors més venuts, els propietaris de negocis, els atletes d’èlit, els artistes famosos – tenen èxit en primer lloc perquè van confiar en si mateixos abans que tinguessin alguna mesura d’èxit. I aquesta és la peça d’èxit, que no és tan fàcil d’acceptar, és la que sovint significa apostar per tu mateix quan tu et sents com un fracàs.

Què he de fer?

Ens encanta explicar històries d’èxit i la fama, per parlar sobre els diners i la riquesa, per elogiar els guanyadors, els campions, i els best-sellers… i encara més quan les històries són d’algú que ha passat de la pobresa a la riquesa (El somni americà). Però no hi ha res atractiu sobre la lluita en temps d’insuficiència i d’incertesa. No hi ha res a dir que faci fàcil confiar en un mateix quan cada dia és com una lluita per mantenir el cap fora de l’aigua.

Recordo el meu primer quadrimestre a la universitat. Va ser brutal, els pitjors mesos de la carrera. Em costava fer els exercicis, no entenia les coses a la primera, estudiava i no era suficient, em faltaven hores, dormia poc, si passava tems en família o amb amics em sentia culpable per no estar estudiant… Un drama! Però mirant enrere ara, estic agraïda per haver seguit apostant per mi, fins i tot quan veia que suspendria o que no superaria la pressió o el curs.

Crec que hi ha moltes metes en la vida que requereixen d’aquest tipus de lluita. Sobretot quan…

No tens contactes que et puguin “col·locar” o ajudar

No no tens experiència ni oportunitats de tenir-ne

Pocs recursos econòmics

No estar en forma/al dia de la feina/no tens suficients coneixements

Les persones que han tingut èxit no han estat esperant a que els senyalin amb el dit i li digui “ets tu”, no han sigut nominats… Han treballat deia a dia… no és tan fàcil. I costa, no dic pas que no, …però és necessari lluitar i seguir lluitant!

Dia a dia ens hem de dir a nosaltres mateixos “No importa si és culpa meva o no però sóc aquí i aquesta és la meva situacó. Així és com sóc i la meva responsabilitat és fer-hi alguna cosa”.

REFERÈNCIES

The “Chosen Ones” Choose Themselves

by James Clear
Read this post on JamesClear.com

Anuncis

Un pensament sobre “Els “escollits” s’escullen a si mateixos

  1. inclanluis diu:

    N’estic molt d’acord! Cadascú és el que és pel seu esforç diari (constància, dedicació, aprofitament del temps…). I qui ho aconsegueix “de regal”, tard o d’hora punxa. Amb aquests plantejaments arribaràs lluny. Segur! Salutacions cordials!

Deixa un comentari

